default

Sunday 25 November 2012

Bukit Malawati & Pantai Remis

                                                       Assalamualaikum

Sesungguhnya Bukit Malawati dengan Pantai Remis memang tidak dapat dipisahkan dari bumi Kuala Selangor ni. Ececehh tetiba je~ haha :D Actually dari UNISEL ke tempat ni taklah jauh sangat, lebih kurang 45 minit untuk ke situ. Kalau dah menetap kat sini, rugilah kalau tak ke situ. Ini cerita jalan lagi. Exam nak dekat, patutnya duduk dalam bilik, bukak buku, ini tidak...:P

                                             location : Bukit Malawati

beratur beli tiket

sejarah Bukit Malawati

turun train sampai~

Kitaorang pegi berlima, yang kawan lelaki tu namanya Faris. Kawan Dila dari Politeknik Perlis tapi menetap kat Gombak. Bila tanya-tanya rupanya aku dengan Faris pernah satu sekolah. Tapi aku tak kenal pun dia, dia pun tak kenal aku. Kenal pun semalam dari Dila. hehe see kecilnya dunia~ Jarak dari Gombak ke Selayang tak sampai 10km. Bila borak-borak, barulah tahuuu~alkisahnyaaa~


yana and ija

harga tiket rm5 shj
:)

opssss
:')
























Dah puas tengok bagi makan anak-anak monyet ni, beratur naik train ni balik~ Aku memang tak berani lerr nak bagi monyet-monyet ni makan. Dia tahu ye kalau uolls pegang makanan, dia akan menerpa macam nak terkam kita. Scary gila, haha :D So, kalau nak bagi makan tu, kena sorok-sorok sikit makanannya. Aku dengan Dila je takut, menjerit-jerit bila anak monyet menerpa. :P

Lepas lepak-lepak Bukit Malawati, destinasi seterusnya Pantai Remis. Rasa tenang je duduk depan pantai sambil makan keropok lekor panas-panas, Ecehhh rasa macam takde masalah, padahal kat hostel bersusun buku untuk dibaca :')

                                                   location : Pantai Remis
























 Seronok gila lepak sini, ambik-ambik gambar. Dah puas duduk situ, apa lagi balik laaa~ Aku bawak diaorg tidur rumah aku kat Selayang. Esok paginya baru balik Unisel. :)

leopard
kau hadoooo?
:D

                                                             sekian~  

2 comments: