default

Thursday 8 November 2012

terjebak

                                                 Assalamualaikum

Ni sambungan post yang lepas, saje tepek 3 pasang kasut kat situ sebab ada maksud disebalik itu hahaha :D ok sebenarnya cerita dia begini, sabtu last week, aku memang seorang je dalam bilik, house-mate aku keluar dengan kekasih hati. Bila seorang je kat rumah, aku tak tahu nak buat apa, aku pun merajinkan diri, kemas bilik, buang sampah, mop lantai etc. Tiba-tiba dapat call daripada class-mate aku, dia ngajak pegi masjid jamek. saje berjalan. jam menunjukkan pukul 11pagi, ok takpe juga,aku pun siap-siap, saje teman sebab aku memang takut tinggal sensorang :p


Dah siap-siap tu, pukul 12 tgh hari, tunggu bas....oh maiiii lama bebenor bas nak sampai, sabar punya sabar akhirnya bas sampai lebih kurang pukul 2.30ptg macam tu. Kalau ikutkan hati,aku nak patah balik, tidur lagi best. Aku fikirkan dari Kuala Selangor pukul 2.30ptg nak ke Masjid Jamek ambil masa 1jam 30min youuu. Tapi kan kalau aku balik,aku tak tahu nak borak dengan sesiapa,sebab semua takde kat rumah,jadi aku pun terjebak ngikut laaaa,memang tepat pukul 4.00ptg kitaorang sampai kat Masjid Jamek,dengan hujan lebatnya. Takpe,redah juga~

Jalan-jalan punya jalan, aku dah niat dalam hati,tak nak beli apa-apa sebab nak kumpul duit, nak kahwin, eehhhh silap-silap nak kumpul duit pergi Cameron nanti. Hahaha boleh pulak silap cakap. Ok next, biasalah nama pun perempuan kan, aku tergoda dengan godaan syaitan yang suka menghasut manusia tu, aku terbeli juga purse dengan tudung sepasang. Hohoho nak menyesal pun tak guna dah. T.T

gila tak?
murah uolls !

ija dengan dila
meneruskan misi
:D

pilih jangan tak pilih
:D

Memang tak dinafikan, kat situ memang murah-murah, leka memilih jam dah pukul 7malam. Kaki aku memang dah sakit, nasib baik aku cuti tutttt, jadi tak risau nak solat dalam keadaan baju basah dek kena hujan.seluar pun dah kotor. Dalam hati tak sabar nak balik,badan pun dah penat, tak sabar nak mandi lepas tu lompat atas katil,lepas tu krohhhh..krohhhh...zzzzzz *tak senonoh betul!




muka senyum macam happy je
dalam hati ya Rabbi....

Ok sebelum tu, aku nak bagitahu, aku ni memang seorang yang pelupa. Aku kalau pergi mana-mana pun, aku ingat jalan kalau nak pergi sesuatu tempat tu, tapi nak balik semula, aku tak tahu. See? macam orang tua kan? Haihhh aku pun tak tahu kenapa macam tu sekali. Lepas dah selesai membeli semula, ingat nak la balik, jam dah pukul 9, tanya punya tanya, dah takde bas nak ke Kuala Selangor. WHATTTTT? Macam mana nak balik ni? Takkan nak tidur kat tepi jalan? Kalau kena angkat dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat macam mana? Macam-macam aku fikirkan. Termenung kami tiga orang depan Sogo. Tengok orang ramai bersila, kami pun bersila kat situ jugak. Takde la malu sangat kan? Penat punya pasal. Anak dara duduk kat situ,jatuh saham tau! Malam minggu,so ramai la berkeliaran kat kawasan KL. Terdiam seketika. Mula check dalam phone,minta member-member tolong. Time ni la baru kita tahu siapa kawan yang boleh tolong kita time susah. Thanks a lot to Harith a.k.a kawan ija yang baik hati lagi pemurah. :')

Ija teringat kawan dia masa sekolah rendah dulu tinggal kat Cheras, so terpaksa minta tolong dia. Jam dah pukul 11 malam, mata dah mengantuk, badan dah letih, akhirnya bantuan kemanusiaan sampai. ya Allah alhamdulillah :'( aku tak larat dah,penat,tak selesa semuanya ada. Aku dengan Dila ikut je, dalam kereta Ija berborak dengan Harith guna dialek Terengganu, sorry aku tak faham satu hape pun, huhu so aku dengan Dila pun tertidur kat belakang. Tahu-tahu je bangun dah ada kat Shamelin Mall. Aku terus teringat dulu ni kawasan aku masa belajar kat KPTM dulu, terus rasa rindu kenangan dengan kawan-kawan kat situ. Banyak kenangan kat situuu. sedih :'(  Oiiii dah out of story ni, ok2 then aku pun tak tahu si Harith ni nak bawa ke mana, last-last ohhh mak aiii, dia ajak makan dekat Old Town Cafe? Aku dah cuit-cuit Ija, Dila dah bisik-bisik, kita ni dah over budjet ni, tapi kena juga tahan ego,buat pura-pura kenyang konon, tak nak makan, cuma nak minum jeee. Padahal dah macam-macam lagu dalam perut aku. Lagu Dondang sayang, lagu rapp, macam2 lah. Dan2 tengok menu, 'ayak' paling murah rm4.90, dah tertelan air liur, gulp =.=' rm4.90 tu boleh buat tambang bas esok tau. Kalau boleh nak order ais kosong jee, tapi malu lahh kat cafe nak order cenggitu, bukan warung. Riak sungguh!

''Ehhh dok makang ko? serentak cakap ''takpe,saya dah kenyang'' puihhh sombong kan? ''Order jo kawe belanjo'' . Ehem2 cepat2 tarik menu dengan Dila, hahaha. Terus terang benderang mata aku. Tak manis sungguh anak dara macam ni. Jam dah pukul 12 malam, cepat-cepat makan, terus bergerak ke destinasi seterusnya. si Harith bawa kereta sampai la berhenti depan hotel bajet. Kalut kitaorang, takkan nak check-in dekat situ, ber'over-over' budjet macam ni wehhhh! si Harith masuk dalam, kitaorang stay dalam kereta je, lepas 5 minit tu, si Harith masuk kereta bagi kunci bilik. Aku tak pasti dia cakap apa dengan ija dalam dialek mereka tu,huhu yang aku faham bila ija tunjuk kunci bilik sambil kenyit mata kat aku ngan dila. ya beda bedu :D

muka dila jelas penat kan?
ahaaa

Sebelum check-in tu, Harith bawa jalan-jalan lalu depan Pavi, Klcc. Niat dalam hati nak terus masuk bilik tapi orang dah bawa, kau zuyyin jangan banyak songeh ok! Ok fine =.=


tengok bangunan tu, terus tabik hormat
bangga negara kita ada bangunan setinggi ni
semangat! 




muka kepenatan
=.=

                          Jam dah pukul 2pagi, terus balik hotel. Time to sleep :)

Balik-balik je, tukar baju, terus tertidur. Esok paginya, pukul 6.30 pagi lagi aku bangun mandi, siap-siap nak balik UNISEL . Sebelum tu ambil gambar buat kenangan. Tak terfikir pun nak bermalam kat sini. Hohoiiii. Memang tak mampu ler kalau tak de orang sponsor :P




not bad kan? ada air-cond lagi tu,
malam tidur, tarik-tarik selimut
sweet moment
with Ija dan Dila


Pukul 9pagi, bersiap-siap untuk check-out. Sementara tunggu Harith tu, menggedik sebentar :P  Ohh sebelum tu aku nak cerita, malam masa baru sampai kat hotel tu, baru je kitaorang nak tukar baju,tiba-tiba ada orang ketuk pintu bilik, cuak juga sekejap, dah la ketuk kuat gila, lama juga nak bukak  sampai la ada suara lelaki suruh bukak. Aku, Dila dengan Ija dah tarik-tarik baju masing-masing,cepat-cepat sarung tudung. Ija bukak pintu perlahan-lahan rupa-rupanya ada tiga orang anggota polis buat spot-check. Dia nak check kot-kot ada orang buat maksiat. Astaghfirullah,aku ingat apa laaa tadi. Dia check juga bilik kitaorg kot-kot ada lelaki sorok bawah katil ke, dalam almari ke kan. Takpelah silakan encik polis. Buat apa nak takut kita tak salah kan? Bila dah check tu dia tanya dari mne semua ni, kitaorang cerita la dari A sampai Z, then dia cuma nasihatkan hati-hati. Ok terima kasih encik polis :)








mekasih encik harith
lain kali belanja lagi
muehehe
:')

                                  Alhamdulillah akhirnya selamat sampai ke Unisel :)



No comments:

Post a Comment