default

Monday 27 August 2012

spoil =,=

                                                         Assalamualaikum

At first, aku walking dekat blog kawan-kawan, semua takde entry baru. Yes, masing-masing i know lah masih beraya rumah sedara-mara, sahabat handai. Takde masa nak update leteeww, sebabnya aku pun mengalami situasi yang sama, hua hua :D

Anyway, alhamdulillah syukur kepada Allah kerana telah menemukan bulan Syawal kepada kita yang menyambutnya..Raya ni macam-macam peristiwa aku dapat. Ok first, rata-rata dalam facebook, twitter,instagram etc. masing-masing ada gambar raya, dengan family lah, dengan kawan-kawan lah, dengan boboy la, dengan gegurl lah. Elehhh aku pun ada. Setiap saat kamera rarahh aku tu kat tangan. Sebab setiap gambar, ada lagunya bak kata Yuna, haa kelas gituuu kan? So,aku bajet-bajet nak cuci semua gambar cun-melecun tu. Gambar family pulak, aku plan nak besarkan, framed cantik punya. Bajet tak kisah sebab akan ku serahkan pada ayah (ayah tak suruh pun cuci framed bagai, memandai aku jee). aku semangat nak buat framed baru sebab ayah baru beli rak tv baru, so nak lengkapkan dengan framed keluarga. TETAPI ada satu tragedi yang buatkan aku rasa macam nak baling-baling jeee kamera rarahh aku tu. Ada ke si kecil nakal adik aku tuuu, Aqil delete all the picture dalam rarahh  aku . Jangan cakap laa, angin satu badan aku. Menangis tersedu-sedu aku, rasa galat gila gambar aku hilang, huaaa :'( haihh sabar jelah adik bertuah oiii.


budak bertuah
kalau dapat remote, cerita dia sajaaa

 2nd story, raya ke lapan yang lalu ayah dapat jemputan majlis rumah terbuka anjuran Teck Sime Motor Trading. Sebab ayah aku ada beli motor dari kedai tu baru-baru ni. Majlis tu ada lucky draw, so memang excited la kan, coz hadiah-hadiah memang lumayan berupa barangan elektrik. Alhamdulillah atas kesabaran aku sekeluarga duduk bawah khemah yang panas sambil makan kacang hilangkan boring, tunggu punya lama nombor 5015 (no lucky draw ayah) naik. Fuhhh LCD SHARP 32'inci milik kami. Mungkin ini hikmah, gambar-gambar aku hilang. SubhanAllah, Allah bagi yang lain pula. Malangnya sayang aku tak sempat capture pic masa ayah ambil hadiah dan berucap tanda terima kasih :D

grand prize
motor honda bernilai rm3600
siapa nak bagi kan??
haha :D


Alhamdulillah
:)

tak tahu nak letak mana dah,
sebab teratak keluarga aku pun comel jee.
:p

                                                            sekian.
                                                   nak kembalikan mood~


No comments:

Post a Comment