default

Thursday 2 August 2012

Sakit hati

                                                        Assalamualaikum

Elok je aku nak kemas-kemas barang untuk balik hostel, hati ni tergerak nak online facebook kejap. Nak tanyalah siapa member-member yang balik semula hostel. Sekali, aku terbaca noti dekat wall group member UNISEL yang mengatakan, kena bayar duit pendahuluan hostel. Setahu aku, itu semua urusan PTPTN. Aduh, aku baru je bayar duit pendaftaran, yang lain-lain semuanya sepatutnya PTPTN cover. Kalau tak jelaskan bayaran, pihak berkenaan tak bagi kunci rumah. Ugut-ugut pula dia. Pehhhh berasap sekejap aku.

Sebelum ni, takde pula kena bayar sendiri. Betul-betul menyusahkan students. Dah la sebelum ni nama UNISEL je terpampang dalam papers. Isu politik lah, sosial lah, macam-macam. Tapi nasib aku baik sebab dekatlah juga dari UNISEL tu, tapi member-member yang jauh-jauh tu, nak tak nak kena korek-korek duit tabung gamaknya sebelum masuk hostel. Bukan semua yang ada kat UNISEL tu, orang-orang senang. Semua main dengan duit je.  Aku harap sangat pihak yang bertanggungjawab dapat memantau isu ni. Mudah-mudahan la yea. Kita sebagai students rasa tak nyenyak tidur fikirkan hutang yuran pengajian.


                     Agak-agaknya bila la eh UNISEL ditukar menjadi IPTA?*eehhh tetiba pulak
                   *sesiapa yang berumur 21 tahun ke atas, jangan lupa untuk mengundi nanti okey
                                                  jalankan tanggungjawab anda !
                                                            peace yawww :')

2 comments:

  1. oh mcmtu pulak,,entah2 pihak unisel tu yg nk duit lebih , ptptn tetap potong, kn?

    ReplyDelete
  2. rasanya macam gitu la kak,haihhh tension betul.ptptn tu dah sedia siap dia potong.byrn tmbhn guna duit sndiri.adehhh pening betul =,=

    ReplyDelete