default

Monday 22 October 2012

kalut!

                                                            Assalamualaikum

Betapa kalutnya aku house-mate aku semput semalam! Fuhhhhh~ Actually kak diba (panggilan aku kepada beliau) memang ada asma, so dan-dan pula pam dia habis . Semalam memang hujan lebat, aku layan tengok movie, tetiba ada orang ketuk pintu bilik,aku bukak tengok muka kak diba dah pucat lesi. Nafas kat dada dia pun nampak turun naik, kak diba dah menangis2, bertambah kekalutan aku. Aku cepat2 call room-mate kak diba suruh balik, aku puas call semua member-member, felo yang bertugas, aku nak minta tolong hantar pegi klinik. Time tu memang hujan lebat sesangat, aku sarung tudung berlari dalam hujan nak cari kete sewa, masing-masing dan2 fully booked, 1 jam kemudian, baru bantuan sampai. Felo hantarkan ke klinik. Boleh kurus aku berlari sana-sini. huhuhu~

Tapi alhamdulillah, semua selamat. aku dapat bayangkan situasi kak diba masa tu sebab aku pun pernah kena macam tu. Dada rasa sesak yang teramat sangat, rasa nak mati pun ada. Walaupun kita tak pernah rasa mati tu macam mana,tapi entahlah, aku pun tak tahu nak explain macam mana. :')

Wallahualam kuasa Allah, tiada siapa boleh menandingi. SubhanAllah! Ini sebenarnya mengingatkan kita pada kematian dan keinsafan. Aku selalu terfikir, adakah amalan-amalan yang aku buat selama ni diterima olehNya? Mudah-mudahan diterima dan diberkati hendakNya. aminnn.

2 comments: