default

Tuesday 24 July 2012

Koktail buah

                                                      Assalamualaikum :)

Pagi tadi aku online, ditemani pula si budak kecik aqil. Saja search-search dessert yang boleh dibuat untuk berbuka. Belek punya belek, sekali aqil ternampak gambar koktail. Yeahhh aku tahu, dia tak pernah rasa benda alah tu. tapi gambar tu menarik minat dia rasanya siap request suruh aku buat untuk berbuka.

sumber : miss google
gambar ni la budak kecil ni nampak.
eheee *,*


So apa lagi, pergi kedai cari bahan-bahan yang diperlukan. The first thing is susu cair instead, yang lain-lain like koktail buahan dalam tin, laici dan sebagainya lah. So aku memang dah sedia maklum, kalau buat benda ni, mesti berebut, so aku tambahkan epal merah, epal hijau, anggur untuk menambahkan lagi kuantitinya, haha biasalah adik-beradik aku kan ramai :p


                                                      \
                                                      Dan hasilnya ....


boleh la ek? lebih kurang sama
cuma bekas kita je lain :p

Untuk buat kelainan sikit, aku letak ice-cream vanilla untuk menambahkan rasa ummmphhh lemak berkrim. Haihh macam mana tak gemuk adik beradik aku semua? By the way, okey la kan coz susu cair kan kurang kalori, ye ke? hihihi


pek paling jimat
haha :D

yummy :p

Bila aku tanya, sedap tak kakak buat? Masing-masing cakap tak. Tapi ulang-ulang minumnya. Apa yang aku nampak, dessert aku yang dulu habis. Hampehhh betul tak ngaku tuuuu =,= sabar jelahlah wahai adik-adik ku..




                                                  Thanks for reading this entry

2 comments:

  1. pehhhh sedap,,terus ptg ni nk buat,hahaha

    ReplyDelete
  2. betul lah, bila tengok orang buat,baru terfikir nak buat kan? hihihi

    ReplyDelete