default

Wednesday 6 June 2012

Hebatkah cinta itu?

Alhamdulillah sepanjang perkenalan aku dengan encik kekasih, almost 5 tahun tu, semua berjalan baik. ye ker?
Bohonglah kalau takde gaduh kan? Yeayy adatlah tu.  So, macam mana kita nak kawal emosi bila 'berperang' dengan pasangan kita? Perlu ke bunuh diri especially special case putus cinta. Perlu ke menjerit macam kena rasuk setan sambil tumbuk dinding, sepak almari yang tak bersalah tu ? campak kerusi, Perlu ke ?

Straight to the point, aku pernah mengalami situasi itu. But not me, tapi terjadi pada kenalan aku sendiri. Haihhh aku pun tak faham, bila bergaduh dengan pasangan dia, habis barang-barang rumah jadi mangsa termasuk aku. Aku bukan apa, Firstly, sudah semestinya menganggu time aku nak tidur. Bila aku nak tidur je, mesti bergegar rumah. Bila bergegar je rumah, mesti time aku nak tidur. adehhh =,='

Hello sis, aku pun ada pakwe, tapi bila gaduh takde la sampai nak bergegar rumah. Yang menariknya benda ni bukan first time terjadi pada beliau okey. Aku pun dah masak dengan perangai beliau ni.  Bila dah pung-pang bagai, esok baik. pastu gaduh lagi, baik balik. Ada kan orang macam tu kat alam fana ni? Tak faham betul aku. 

Kalau aku gaduh dengan encik kekasih, cukup tak sms or call for few days, untuk apa? tenangkan fikiran sebenarnya disamping muhasabah diri. Begitu caranya. Aku bukan nak belagak pandai dalam hal-hal macam ni tapi .... ntah la.. beliau tu pangkat kakak saya, nak cakap lebih-lebih pun tak boleh juga kan? 
tak manis lah, aku kena hormat plus aku sayang beliau ok coz she's a good listener actually.

Apa pun tak boleh~ Sabar jelahhhh :)


just think positive
kan sayang ?
:)

Yang lain tu, kita kena dekatkan diri kepada Allah S.W.T. Berdoalah dan sentiasa beristighfar bila hati kita gelisah. Bukan dengan kata cacian mahupun maki hamun yang boleh menganggu ketenteraman orang lain especially Akuuuu !



                                                              HAVE A NICE DAY :)

                   

No comments:

Post a Comment