default

Tuesday 5 June 2012

Name tag

Biasalah kalau nama cikgu je, mesti kena ada name tag kat baju. Sebagai bakal seorang guru ni, aku terpaksalah tempah nak buat name tag tu. NUR ZUYYIN nama diberi , cewahhh :D

Baru-baru ni, aku pergi kedai stationary area UNISEL ni, niat di hati nak tempah name tag. Apa ntah nama kedai dia, aku lupa. Aku cakap la dengan tuan punya kedai, nak buat name tag, tuan punya kedai macam blur-blur je. Aku pun pelik, muka aku comot ke, tudung aku senget ke, ada cili celah gigi ke . .?

                             aku : erm, sorry kat sini ada perkhidmatan buat name tag tak ?

                    tuan kedai : name tag ? apa tu ?

                              aku : alah nama yang lekat kat baju tu .

                   tuan kedai  : ohh nama benda tu name tag eh ?

                             aku  : yeahhhh, habis tu apa ?

                    tuan kedai :   (dengan muka serius, keluarkan kertas suruh aku tulis nama)

                             aku  :  (dengan sabar penuh keimanan, tulis nama , bayar duit then blah! )

Moral of the story, patutnya aku yang tanya soalan, dia yang jawab kan? Yang ni, aku tanya, dia boleh tanya aku balik? Hello, apa ni der ? Macam aku pulak tuan punya kedai . Kalau si empunya diri tu staff biasa ok la, boleh diterima, ini tidak TUAN PUNYA KEDAI tak tahu item yang dia jual ? Aiyoo ada juga orang macam ni.

Lepas seminggu tu, aku datang la nak ambik name tag tu, masih tak siap. Panas betul aku. Kata 3hari je boleh siap. Takpe2, aku sabarkan diri. Rileks je. Faham-faham jelah kedai tu dari hostel aku 3km. Bayangkan kalau jalan kaki, berapa lemak boleh turun? berapa liter peluh kita keluar kan?

lepas seminggu lagi, aku datang ... masih tak siap lagi. nampak tak permainan di situ? Haih sabar jelah wehhh.
Kalau bagi diskaun,takpe lah juga.

dua minggu perlu aku tunggu untuk benda alah ni siap
hah

No comments:

Post a Comment